Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Algoritmické generování estetických rytmických sekvencí
Mahnert, Jakub ; Klepárník, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem projektu je navrhnout a implementovat systém, který se snaží potvrdit, nebo vyloučit domněnku, že je možné generovat unikátní rytmické sekvence, které člověk vnímá jako estetické. V práci je potom navržen a implementován framework, umožňující tvorbu algoritmů, generujících rytmické sekvence technikou kompozice. V jeho rámci jsou potom navrženy a implementovány algoritmy, zkoumající v uživatelském testování korelaci pravidelnosti formy a vlivů náhody na výslednou míru estetičnosti sekvence.
Vytváření mobilních aplikací metodou reaktivního programování
Kříž, Matyáš ; Peringer, Petr (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Programování mobilních aplikací v systému iOS zavádí nebo doporučuje používání asynchronních volání procedur a paralelismus. Bývá obtížné v takovýchto aplikacích udržet přehled o toku událostí v programu. Zavádí se různé metodiky návrhu aplikací založených na asynchronnosti a paralelismu. Jednou z nich je tzv. reaktivní programovaní. Ve své práci se inspiruji metodikou nazývanou ReactiveX a odvozuji z ní metodiku podobnou, o níž se domnívám, že vystihuje metodiku ReactiveX v podstatných ohledech, je však jednodušší.
Návrh a implementace generické ústředny VoIP s využitím funkcionálního programování
Kidoň, Marek ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Matoušek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabýva návrhem a implementací generické ústředny. Při implementaci byl použit jazyk Erlang, především díky jeho příznivým vlastnostem vzhledem k implementaci telefoního software. Práce také pojednává o deklarativním programování, jazyku Erlang a jeho konkrétních vlastnostech, výhodách a jeho nevýhodách. Na několika jednoduchých příkladech je pak úkázána funkčnost výsledné aplikace, která se jmenuje Genericka Ústředna. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky a návrh Generické Ústředny je porovnán s návrhem ústředny Asterisk.
Rámec pro tvorbu aplikací s podporou peer-to-peer spolupráce
Hrdina, Jan ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací aplikačního rámce pro tvorbu kolaborativních webových editorů, které umožňují peer-to-peer spolupráci v realném čase. V práci jsou shrnuty existující přístupy pro replikaci dat, z nichž je pro další použití jako nejvhodnější vybrána implementace CRDT (conflict-free replicated data type) pro JSON od M. Kleppmanna. Pomocí výsledného rámce může být vytvářený obsah bezpečně sdílen uvnitř skupin protějšků, kde každému členovi je možné nastavit jiná oprávnění. Pro navázání spojení a komunikaci P2P jsou navrženy a implementovány vlastní komunikační protokoly postavené na WebRTC, WebSocket a WebCrypto. Rámec umožňuje řešení konfliktů a samostatnou práci i bez připojení k internetu. Pro konzistentní uživatelský zážitek je součástí knihovna s prvky uživatelského rozhraní pro správu přátel, skupin a další časté úkony. Rámec je implementován s využitím funkcionálních návrhových vzorů realizovaných v jazyce ReasonML. Funkčnost výsledku je ověřena vytvořením ukázkové aplikace editoru myšlenkových map.
Typed Functional Genetic Programming
Křen, Tomáš ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Kubalík, Jiří (oponent)
V této práci je představen design a implementace systému řešícího úlohu genetického programování v simply typed lambda kalkulu. Je zde představena metoda inicializace počáteční populace založená na technice produkující typované lambda termy v dlouhé normální formě. Tato metoda je parametrizována jednoduchou prohledávací strategií. Několik takových prohledávacích strategií je představeno, jako například strategie pro systematické generování nebo strategie odpovídající standardní ramped half-and- half metodě. Další z představených strategií, strategie jménem geometrická strategie je blíže podrobena experimentům, které ukáží že má několik žádoucích efektů na průběh evoluce, jakými jsou zlepšení míry úspěšnosti, nižší časové nároky a menší průměrnou velikost termů v porovnání se standardní ramped half-and-half metodou generování jedinců. Další výkonnostní zlepšení jsou navržena a podpořena experimenty, jedná se o eta-normalizaci vygenerovaných jedinců a @-tree reprezentaci jedinců. Použitý proces eliminace abstrakcí umožňuje použití jednoduchého podstromy měnícího křížení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Domain Specific Languages in Functional Programming
Rapavá, Jana ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Pilát, Martin (oponent)
V umělé inteligenci, obzvláště v programování s omezujícími podmínkami, je populární navrhovat rozličné modelovací jazyky, které umožňují řešit problémy na úrovni domény a prostřednictvím doménových abstrakcí. Při tom je často užitečné používat techniky známé z oblasti doménově specifických jazyků. Funkcionální programovací jazyky poskytují nové prostředky pro návrh těchto jazyků, obzvláště v případě vnořených doménově specifických jazyků. Tato práce zkoumá výhody a nevýhody využití technik funkcionálního programování při návrhu a implementaci vnořeného doménově specifického jazyka pro problémy prohledávání stavových prostorů.
Automated GUI Generation for functional data structures
Podloucký, Martin ; Pergl, Robert (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá automatickým generováním grafického uživatelského rozhraní pro funkcionální programy. Po rozboru a zhodnocení současných možností v oblasti automatického generování GUI je představen koncept takzvaného funkcionálně strukturovaného uživatelského rozhraní (FSUI). Je specifikován systém metadat pro anotaci kódu v jazyce Clojure a popsána a implementována transformace z tohoto systému do datového modelu FSUI. Poté je v jazyce Clojure implementována grafická vrstva, která zobrazuje skutečné grafické rozhraní. Funkčnost tohoto přístupu je demonstrována na případové studii.
Extending C# with a Library of Functional Programming Concepts
Ćerim, Harun ; Parízek, Pavel (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo zavedení funkční programovací (FP) knihovny s názvem Funk, která rozšiřuje C# s podporou konceptů přítomných ve funkčních programovacích jazycích, jako jsou F# a Scala. Funk využívá mnoho funkčních programovacích konceptů, včetně neměnnosti, sladění vzorů a různých typů monád, společně se silnějším psaním. Zavedení těchto konceptů do jazyka C# pomáhá vyhnout se mnoha chybám v běhu a vzorovému kódu a také umožňuje vývojářům psát kód C# deklarativně, nikoli imperativně, což usnadňuje každodenní vývoj softwaru a snižuje náchylnost k chybám. Kromě toho diplomová práce analyzuje a porovnává Funk se stávajícími funkčními programovacími knihovnami, jako je Language-ext a FuncSharp. Nakonec analyzuje nové funkce C# 8, které zahrnují nulovatelné typy odkazů a sladění vzorů a porovnává je s funkcemi knihovny Funk.
Doporučovací systémy pro doménu receptů
Starýchfojtů, Josef ; Peška, Ladislav (vedoucí práce) ; Bernhauer, David (oponent)
Doporučovací systémy v dnešní době vnikají více a více do našich každodenních životů v podobě různých platforem například pro poslouchání muziky nebo sledování seriálů. Jako jejich uživatelé tak nemusíme obsah v těchto oblastech aktivně hledat, ale pouze si ho nechat pohodlně doporučit. Jednou z oblastí, která zůstává nepokryta je doména receptů. Pro uvaření receptu si ho musíme nejprve vybrat v nějaké kuchařce, jít nakoupit a až poté ho uvařit. Při tom často dochází k nesrovnalostem mezi dostupností surovin a obsahu vybraného receptu. Cílem práce je vytvoření podobné platformy pro tuto doménu. Hlavní částí je prů- zkum a uplatnění doporučovacích systémů v této doméně, návrh několika metod a jejich testování. Následně také nasazení těchto metodik do praxe pomocí mobilní aplikace, která bude sloužit jako asistent k nákupu a vybírání receptu. 1
Rámec pro tvorbu aplikací s podporou peer-to-peer spolupráce
Hrdina, Jan ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací aplikačního rámce pro tvorbu kolaborativních webových editorů, které umožňují peer-to-peer spolupráci v realném čase. V práci jsou shrnuty existující přístupy pro replikaci dat, z nichž je pro další použití jako nejvhodnější vybrána implementace CRDT (conflict-free replicated data type) pro JSON od M. Kleppmanna. Pomocí výsledného rámce může být vytvářený obsah bezpečně sdílen uvnitř skupin protějšků, kde každému členovi je možné nastavit jiná oprávnění. Pro navázání spojení a komunikaci P2P jsou navrženy a implementovány vlastní komunikační protokoly postavené na WebRTC, WebSocket a WebCrypto. Rámec umožňuje řešení konfliktů a samostatnou práci i bez připojení k internetu. Pro konzistentní uživatelský zážitek je součástí knihovna s prvky uživatelského rozhraní pro správu přátel, skupin a další časté úkony. Rámec je implementován s využitím funkcionálních návrhových vzorů realizovaných v jazyce ReasonML. Funkčnost výsledku je ověřena vytvořením ukázkové aplikace editoru myšlenkových map.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.